Bajkoterapia

Świat bajki pozwala dziecku na rozwijanie wyobraźni, poszerzanie wiedzy oraz słownictwa. Bajkoterapia pomaga w przezwyciężeniu lęków związanych z różnymi sytuacjami. Realizuje się ją poprzez czytanie dzieciom, właściwej dla danego problemu opowieści terapeutycznej. Kolekcja „Świat Emocji” uczy dziecko rozpoznawać i wyrazać emocje, pokazuje jak trzeba sobie radzić w określonych sytuacjach i przedstawia pewne wzorce postępowania. Dzieci zaczynają rozumieć świat, w którym żyją i uczą się pozytywnych postaw.

Sensoplastyka

Dziecko poznaje otaczający je świat poprzez zmysły. Podczas zajęć stymulowane są wszystkie zmysły dziecka. Poprzez kolorowe makarony, pachnące masy, lejące ciecze, twarde ziarna, dotyk, wzrok, słuch, węch i smak są pobudzane. Sensoplastyka wspiera ogólny rozwój dziecka oraz małą i dużą motorykę. Motoryka mała to chwytanie, lepienie, ugniatanie, czyli sprawność dłoni i palców, motoryka duża to sprawność ruchowa całego ciała.

Sensoryka

Terapia sensoryczna to zestaw ćwiczeń i czynności poprawiających integrację zmysłów dziecka, czyli usprawniające sposób, w jaki odbiera ono i porządkuje wrażenia zmysłowe płynące ze świata, dodatkowo usprawniając rozwój psychoruchowy dziecka oraz wzmacniając procesy nerwowe. Dziecko podczas kontrolowanej zabawy uczy się jak porządkować i organizować różnorodne bodźce docierające do niego za pośrednictwem różnych zmysłów. Do takich zabaw może na przykład zaliczać się huśtanie w hamaku, jazda na deskorolce oraz zabawa zabawkami o różnych fakturach i kolorach, także lepienie figurek z masy plastycznej czy masaze różnymi strukturami.

Rytmika

Podstawową formą aktywności dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa – także zabawa ruchowa i muzyczna. Wspólny śpiew, gra na instrumentach, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem i tańce rozwija sferę motoryczną dziecka jak i poczucie wspólnoty, zwiększają dyscyplinę i poczucie odpowiedzialności oraz umożliwiają tworzenie podstawowych więzi społecznych. Zajęcia muzyczne pozwalają odkryć temperament i osobowość dziecka, uwrażliwiać na samoocenę, samomotywację oraz wyzwalają inicjatywę, aktywność i jego samodzielność.

Logorytmika

Ćwiczenia logorytmiczne są idealnym połączeniem ruchów ciała z ćwiczeniem wymowy wspieranym muzyką, są ważnym elementem kierującym aktywnością ruchową, estetyczną i społeczną dziecka. W rozwoju mowy znaczącą rolę odgrywają ćwiczenia oddechowe, słuchowe, a także wspomagające mięśnie narządów mowy. Metoda logorytmiczna jest bardzo atrakcyjna dla dzieci we wczesnym wieku, a przy tym wszechstronnie oddziałuje na jego rozwój.

Warsztaty plastyczne

Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka. Dzięki aktywności twórczej, dzieci nie tylko pobudzają i wyrażają swoje myśli i emocje ale również zaspakajają potrzebę ekspresji. Zajęcia plastyczne stwarzają dzieciom warunki, w których znajdą odwagę, aby podjąć wyzwania i wykorzystać własne możliwości oraz zdolności. Na zajęciach nabierają wiary we własne siły, jak również starają się usuwać zahamowania, poczucie niepewności. plastycznych, bogatych w różne techniki. Podczas warsztatów używamy farb, kredy, kredek, kleju, plasteliny, cekinów, papieru kolorowego, itp. Dzieci poznają różne faktury, struktury i konsystencje tworząc przy tym przepiękne prace -swoje małe dzieła sztuki.